Spørsmål & svar

When can I start biking?

The City Bikes are available for unlock from 5 am to midnight. You can park in a station at any time. Enjoy!

Do I have to pay with my smartphone?

No, entering your mobile number and verification code is only to confirm who you are. The payment is by payment card (Visa or MasterCard).

I have received a gift card. How do I get started?

Lucky you! Register your value code on https://bergenbysykkel.no/en/redeem-giftcard or in the app, and follow the steps.

Are the bikes electric?

No.

How do I locate the closest bike station?

You can find this in our app or in the station map. In our app you can also see the real-time status of our stations.

Which app should I use?

The app for planning, real-time info and unlocking bikes can be downloaded for iPhone or Android.

Do I need a Norwegian mobile number?

No, you can register and unlock a bike with a foreign number. The only thing you have to do is to manually select your country code. Have a nice trip!

What happens with my old pass?

Your profile is saved, but you need a new pass every season. Get a new one here.

Can we order a season card for our business?

With our business solution you can create and distribute subscriptions freely, in form of value codes. Each subscription is for personal use for the recepient. Go to https://bergenbysykkel.no/en/business for more info.

Why didn’t I receive a code by SMS?

Sometimes it takes a few minutes before the SMS code comes through. Wait and retry if you experience problems.

The purpose of the SMS code is to verify that it’s you. The personal PIN-code can be made when you are logged in to your account and can be used directly on the stations to unlock a bike.

How can I keep up to date?

Follow us on Facebook for updates on what’s going on.

I have further questions!

Send us a message here on this page or in the app. You may also send an email to post@bergenbysykkel.no We love hearing from you and will answer you as fast as we can!

Når kan jeg begynne å sykle?

Anlegget er åpent for uttak hver dag fra kl. 05 til midnatt. Du kan når som helst levere en sykkel i en stasjon. Kos deg på bysykkeltur!

Må jeg betale med mobil?

Nei, mobilnummer og verifikasjonskoden er bare for å bekrefte hvem du er. Betalingen skjer med et valgfritt betalingskort.

Jeg har fått et gavekort på bysykkel. Hvordan kommer jeg i gang?

Heldiggris! Løs inn gavekortets verdikode på https://bergenbysykkel.no/los-inn-gavekort eller i appen, og følg stegene derifra.

Er syklene elektriske?

Nei.

Hvor finner jeg nærmeste stasjon?

Dette finner du i appen vår eller i kartet vårt. I appen vår kan man også sjekke status på stasjonene, husk at dette er et støtteverktøy og ikke alltid er 100% oppdatert.

Hvilken app skal jeg bruke?

Appen for å planlegge, sjekke status og låse ut sykler kan lastes ned til iPhone eller Android.

Må jeg ha appen for å låne sykkel?

Nei, du må ikke ha appen. Du kan ta ut sykkel med personlig kode på stasjonene. Her forklarer vi hvordan det funker.

Må jeg ha norsk mobilnummer?

Nei, du kan registere deg og ta ut en sykkel med utenlandsk nummer. Det er bare å endre på landskoden. God sykkeltur!

Jeg hadde abonnement i fjor, er det fortsatt gyldig?

Nei, du må ha nytt abonnement hvert år. Skaff deg et nytt her.

Kan vi bestille sesongkort som en bedrift?

Med bedriftsløsningen kan du lage og dele ut abonnement i form av verdikoder, hvert abonnement er personlig. Les mer her:bergenbysykkel.no/bedrift

Jeg får ikke SMS-kode?

Noen ganger tar det litt tid før SMS-koden kommer frem.

SMS-koden benyttes kun for å verifisere at du er du, personlig PIN-kode lages under din profil og kan benyttes direkte på stativet for uthenting av sykkel.

Hvor kan jeg holde meg oppdatert på hva som skjer?

Følg oss på vår Facebook-side – der legger vi ut oppdateringer med jevne mellomrom. Vi sender også relevante oppdateringer om hva som skjer i bysykkelverdenen via e-post hvis du ønsker å bli kontaktet av oss. Husk da å legge inn e-postadresse i profilen din og huk av for at vi kan kontakte deg.

Jeg har flere spørsmål!

Ta kontakt med oss, enten via chatten her på hjemmesiden eller i appen Du kan også sende oss en mail til post@bergenbysykkel.no. Vi svarer ganske kjapt innenfor kontortid mandag til fredag.